Zdravá organická návštěvnost: 5 tipů, jak udržovat své SEO ve formě (3. díl)

19. 8. 2021
Jakub Šindler

Tip třetí: Naslouchejte své konzoli

V prvním dílu jsme se zaměřili na to, že obsah je král. V druhém dílu jsme se věnovali mobilnímu rozhraní a dnes se podíváme na konzoli.

1. Vývoj indexace stránek

V nástroji Google Search Console a reportu pokrytí můžete vidět, kolik stránek máte indexovaných. Počet stránek můžete porovnat s počtem stránek ve vaší sitemapě. Je to první důležitý krok, abyste měli přehled, zda Google web prochází, indexuje a zda nevznikly nějaké problémy, se kterými indexace není možná.

2. Pro jaká klíčová slova se zobrazujete?

V sekci výkon naleznete výpis dotazů, kde můžete vidět, na jaká klíčová slova se zobrazuje váš obsah. Krom prokliků a počtu zobrazení se můžete také podívat na výkon jednotlivých stránek, které se zobrazují pro konkrétní dotazy či na vývoj vaší průměrné pozice v čase.

3. Sitemapy – pro produkty, obrázky, komprimované a dobře rozdělené

XML sitemapy jsou digitální mapy, které pomáhají vyhledávačům objevit důležité stránky vašeho webu a také říkají, jak často jsou tyto stránky aktualizovány. 

Víte o tom, že již 5 let pravidelně vždy první středu v měsíci posíláme výběr těch nejdůležitějších informací z e‑commerce scény?

Po hypertextových odkazech jsou sitemapy nejdůležitějším zdrojem pro crawlování URL adres googlebotem.
Ujistěte se, že vaše sitemapy obsahují pouze kanonické URL (kód 200), jsou obsaženy v robots.txt, využívají moderní komprimovaný .gz formát a neobsahují více než 50 000 adres. Je také více než vhodné vytvořit sitemapy pro produktové stránky, obrázky, články apod.

Nezávazná schůzka, kde Vám zdarma poradíme a navrhme řešení

Další

ČLÁNKY